lørdag 28. mars 2009

Karbohydrater, venn eller fiende?


Som den brødelskaren eg er, får eg i meg veldig mykje karbohydrater. Eg elske brød!! Men karbohydrater har lenge vore slankeguruen sin skrekk! Mange unngår denne energikilda for ein kvar pris. Det er jaggu meg vanskeleg å vite kva ein skal ete når ernæringsekspertane er ueinige seg i mellom.




Vi kan skille mellom tre typar karbohydrater; sukker, stivelse og kostfiber. I dag vil eg skrive litt om kostfiber. Når du vil ned i vekt og samtidig ete mat som er bra for kroppen, er det viktig å velge riktig type karbohydrat. Dersom du velger grove karbohydrater vil du fortere merke metthetsfølelsen. Ekstra god metningseffekt får du når du velger mat som fyller godt opp i magen; grovt brød, grove kornblandingar, grove knekkebrød, grønsaker og bønner og linser.



Dersom du sverger til raffinerte karbohydrater som du finner i loff, kneip, fin ris og sukkerholdige matvarer vil blodsukkeret skyte til vers og du vil fort bli sulten igjen og få lysten på søt mat. Dei karbohydratene vi finn i grove brød og kornvarer, bønner, linser og grønnsaker vil sakte tas opp frå tarmen og gir ein meir kontrollert økning i blodsukkeret. Med andre ord du held deg mett lenger og trangen til noko søtt uteblir.
Dersom du velger karbohydrater er det viktig å velge GROVT! Jo grovare, jo bedre! Og hugs at fargen på brødet ofte lurar deg. Det er ikkje det mørkaste som er grovast, men det som kjennes tyngst ut! Så du kan kjenne om eit brød er grovt eller ikkje. Eg sverger til ingers rugbrød. Eg kjøper dette på baker brun, men det går fint an å bake sjøl. Du finn nok oppskrifta på nett.
Velger du pasta og ris, velg fullkornspasta og villris. Dette gir mykje meir næring enn den kvite pastaen og risen vi et så altfor mykje av! Og dessuten er det bedre!:)

Helseklibrød! Dette knekkebrødet inneheld mest fiber! Fantastisk bra for magen og kroppen!

Et dette brødet med god samvittighet!Villris, godt og sunt!Fullkornspastaen er mykje betre og sunnare enn den kvite, lyse pastaen.:)

Et karbohydrat med god samvittighet! Men velg den grove typen viss du er opptatt av helsa!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar